lego1.jpeg

Månadsnytt

Månadsnytt kommer ut i början på varje månad och sammanfattar föregående månad. Det innefattar nyheter, viktig information och mycket annat! Håll utkik!

April/Maj

Hej igen alla medlemmar på Bengtsfors Ridklubb!

Hoppas ni har haft en trevlig valborg! Nu är vi inne i maj månad och vi börjar med en sammanfattning av april!

Ottos läkning går framåt om än långsamt. Stygnen är borta och snart är det dags för honom att börja promenera korta stunder! Vi håller alla tummar och tår att läkningen fortsätter gå framåt och att Otto snart är tillbaka i lektionsverksamheten igen:D

7 april hade klubben Pay&Jump - påskhoppet och det var populärt! Många starter och ännu fler snygga utklädnader! Det tycker vi om:D

29 april var det dags för klubbens första Pay&WE! Det lockade inte lika många ridande men oj så roligt de som var med hade! 8 duktiga hästar & ryttare som var med idag! En utmaning att ta sig an banan med 11 olika WE-hinder. Först genomfördes ett Teknikmoment då hindren ska ridas på ett visst sätt och poängbedöms! Därefter reds banan på tid i ett Speedmoment! Hästarna tycker detta är riktigt roligt och skötte sig med den äran:D STORT TACK till alla som hjälpte till på & runt banan idag! Tack till publiken som fick lite sol på sig i det nyckfulla aprilvädret. Domare var Nina Lauri från Säffle - STORT TACK till henne! Den fina banan var gjord av vår egna Anki!

I mitten på april drog ridskolan igång en försäljning på Tvättmästarn! Här kunde man bland annat köpa tvättmedel, diskmaskinstabletter och toalettpapper! Alla Tvättmästarns produkter är svensktillverkade och Svanenmärkta! Sista försäljningsdag är 7 maj så ännu är det inte försent! Kika in våran facebook så får ni information om hur ni beställer!

Sverigelotter går fortfarande att både köpa och sälja. Kontakta Jeanette Augustin om du är intresserad av att sälja eller köpa sverigelotter!

Nu drar vi igång en gigantisk försäljning kryddor!! Allas favorit är tillbaka, kryddor från Smaklöken! Stora, goda, fina och billiga kryddor där en del av pengarna går till Bengtsfors Ridklubb. Efter Ottos skada blir vår kassör Mia Antonsson nu överröst med räkningar från veterinärerna:( Gör både oss och er själva en tjänst och beställ kryddor och hjälp oss sälja sverigelotter!

Söndag den 7 maj tar vi med oss en buss och åker till 1-stjärnig WE tävling i Sunne! HUR KUL!!! Än är det inte försent att anmäla er, det finns fortfarande några platser kvar i bussen! Hör av er till Mia Antonsson om ni är intresserade av att hänga med till Sunne!

Säkerhetspolicyn är nu klar och ni hittar den under fliken "anläggning"! Eftersom policyn är ett levande dokument är det viktigt att ni regelbundet läser igenom hela dokumentet för att upptäcka eventuella ändringar!

Tills vi hörs nästa gång, ha det bra! Kram Maja, Rebecca och Alva:D

Mars/April

Hej alla fantastiska människor aktiva på Bengtsfors ridklubb!

Nu gör vi ett nytt försök att dra igång månadsnytt. Lite kort om tidigare månader under året! Årsmötet har ägt rum och i och med detta är en ny styrelse tillsatt och i fullt arbete att utveckla och gå igenom föreningens förslag och tips.

Den nya styrelsen består av: ordförande Liza Eliasson, vice ordförande Rebecca Lager, sekreterare Elisabeth Fredriksson, ledamot Jasmine Hessler, ledamot Nathalie Hellström, ledamot Alva Eira, ledamot Daria Larsson, ledamot Maja Lundin, suppleant Jeanette Augustin samt suppleant Emma Eliasson. Ekonomiansvariga i år är Rebecca Andersson, som sköter löner och bokföring, samt Mia Antonsson, som har hand om det löpande arbetet t.ex. fakturering, betalning osv. Vi tackar ödmjukast Rebecca och Mia för all deras hjälp!

Delar av styrelsen håller på att gå igenom en ny säkerhetspolicy som ni inom en snar framtid kan ta del av! Viktigt att ALLA aktiva på klubben läser igenom policyn när den kommer ut! Mer information när den är färdig kommer på våra sociala medier!

Klubben har köpt en ny ponny som heter Lilly! Lilly är 7 år gammal och kommer från Polen. Tanken är att hon så småningom ska börja gå lektioner men vi skyndar långsamt med den biten!

Det har även kommit ytterligare en ny häst till stallet, fuxen Otto! Otto är 12 år gammal och är en import från Irland. Han började skolas in som ridskolehäst men har tyvärr blivit skadad! Han fick en utflykt till Skara och hälsade på veterinärerna där nere men är nu hemma igen. Fortsättning följer om hur Ottos resa går!

Men! Vidare till mer aktuella nyheter! Det har kommit igång en studiecirkel för WE. WE står för Working Equitation som är en tävlingsgren inom ridsport. I Sverige ingår grenen i Svenska Ridsportförbundet sedan 2009. Grenen innehåller tre delmoment i tävlingar inom Sverige; dressyr, teknik och speed. Planen är att vi ska göra oss en egen WE-bana, samt åka till bland annat Sunne och Vetlanda för att kika på WE-tävlingar. Låter detta intressant? Skriv upp er på listan i stallet och håll utkik på våra sociala medier för datum på nästa träff!

Vi fortsätter på studiecirkelspåret! Daria Larsson har dragit igång någonting som heter “Vi i stallet”. Lite kort innebär det att alla ungdomar mellan 9-13 år är välkomna att lära sig om hästkunskap och allt det innebär. Ett roligt sätt att utveckla sin hästkunskap med hästar och kompisar i stallet helt enkelt.

Vad är på gång i tävlingsväg då? 18 mars var det Pay&Ride på klubben där många superfina ridskoleekipage deltog, KUL! Save the date!!! 7 och 29 april är nästa tävlingsdatum! 7 april är det Pay&Jump - påskhoppet. 29 april är det dags för klubbens första WE-tävling! Det får ni vara med på!

Tills vi hörs nästa gång, ta hand om er! Kram Rebecca, Maja och Alva!